domingo, 27 de mayo de 2018

De la imatge fixa a la imatge en moviment

La feina d'avui tracta d'explicar quins varen ser els pioners del cinema i què varen aportar. Quins aparells s'utilitzaren al principi? Quines varen ser les primeres pel·lícules? De què tractaven?


Els primers pioners que trobem en la historia del cinema són:

Germans  Lumiere
Com ja he dit, van ser els primers pioners. Ho varen ser de la fotografía i varen inventar el cinematògraf.
El cinematògraf era un instrument que donava una sequència d'imatges, això creava la sensació de moviment, gàcies a la persistencia retinaria. Funcionava per una manivela que permitia el moviment intermitent de la pel.lícula a 16 imatges per segon.
Van fer la seva primera projecció a França el 28 de Desembre de 1985. La pel.lícula en qüestió era "La sortida de la fàbrica", durava 45 segons.


Resultado de imagen de hermanos lumière
Germans Lumière


Resultado de imagen de cinematógrafo lumière
Cinematògraf



Thomas Alva Edison

Se'l coneixia com "el mag de Menlo".
Al 1877, va crear el fonògraf, va ser el primer aparell capaç de gravar i reproduïr so.
Poca anys més tard, al 1890 va inventar el Kinetoscopio, una Caixa que contenia una bobinas que permitían veure una pel.lícula individualment.
Va crear també la primera productora de cine als Estats Units, anomenada " Black Maria", va ser al 1893, a Nova Jersey. Era un teatre Kinetoscòpic, és a dir, una cambra fosca i enorme.

Resultado de imagen de thomas alva edison
Thomas A. Edison
Resultado de imagen de fonografo
Fonògraf
 




Resultado de imagen de kinetoscopio de edison
Kinetoscòpi








George Melies
El seu pare era propietari d'una fàbrica de sabates, la qual ell no va voler continuar. Això va ser degut a que ell era mag e il.lusionista, afegia els efectes especials al cine, crean a la vegada la ciencia ficció.
Va asistir a la primera projecció dels Lumiere i va intentar comprar el cinematògraf, no va aconseguir-ho, per tant, va decidir construir ell un.
Va ser gràcies a un accident que va descubrir el tall com a transició, Va crear disolvencias, a més de ser pioner amb el Split screen.
També, va introduir alguns  elements del teatre, com el guió, el maquillatge, el vestuari, l'escenografia, la divisió entre escena i actes...
La seva producción més important va ser "Viatge a la lluna", al 1902.

Resultado de imagen de george méliès
Melies i viatge a la lluna

Charles Pathé

Resultado de imagen de charles pathé
Prenent com a referència el cinematògraf dels germans Lumière, i  el quinetoscopi de Edison, va fabricar una càmera tomavistas amb la qual va començar la seva produccions. Va fer una sèrie experiments que consistía en combinar el fonògraf amb el cinematògraf, però els resultats no van ser bons, així que no va ser reeixit.
Llavors Pathé va a estar vinculat amb  l'àmbit del negoci del cinema.  Pathé Frères seria la primera companyia per integrar les tres branques principals en què es divideix la indústria del cinema: producció, distribució i exhibició.





Ferdinand Zecca

Resultado de imagen de ferdinand zeccaEs va desenvolupar dins de la companyia Pathé amb molt  diverses activitats, com actor, guionista, director i decorador.
Zecca feia enfocaments cap al Cinema fantàstic, encara que introduïnt una tendència realista al llenguatge cinematogràfic. Cada cop es torna més àgil, els seus plans cinematogràfics ja no són plans generals i comença a utilitzr-ne d'altres. Comença a innovar.
Al 1913 Zecca va abandonar la producció cinematogràfica per unir els serveis administratius i comercials i dirigir la construcció dels Pathé estudis a Berlín i Nova Jersei.


Brighton escola

Va ser un grup de cineastas i fotògrafs anglesos que van asentar les bases per al llenguatge cinematogràfic a la ciutat de Brigthon. Com indica el propi nom de l'escola.
 Utilitzen les càmeres de pel lícula per experimentar.
Descobreixen la fragmentació de la narrativa i un temps més tard descobreixen la fragmentació de l'escena cinematogràfica, que és, el que s'anomena  " principi de montatge". També van descobrir la varietat en els punts de vista en la mateixa acció. Són els primers per disparar una persecució en tres trets (lladre de fruita). Les seves  produccions solen ser més comercials.


Edwin S. Porter

Resultado de imagen de edwin s porter
La seva preocupació i rendiment es va centrar en explicar una història cinematogràfica més ben elaborada, amb un major nombre d'escenaris. La seva intenció era crear una història que pogués ser  entesa per ell mateix, perquè  les pel·lícules fins aquell moment van estar acompanyats per un explicador.
Descobreix el muntatge paral.lel, el muntatge simultàni i fa intents de muntatge altern. Es basa en les bases del cinema d'acció. Preten oferir al públic un nou món de relacions físiques i psicològiques.




Alice Guy

Resultado de imagen de alice guy
Va començar com a secretària de Léon Gaumont i després d'uns quants anys , Guy va escriure guions i pel·lícules  per a la companyia creada per Gaumont.
Al 1896 va presentar el seu primer film narratiu,"la fada de les cols", on es combinen el moure imatges amb l'art teatral. Després d'uns quants anys, al 1906 va rodar la vida de Crist (utilitzant el Cronòfon).

Va construir un dels estudis més ben equipats en la historia del cinema.
És considerada la primera narradora, a més de ser fundadora del cine perquè es prenguès com una  narració cultural. Va ser la primera en posar tint a les seves pel·lícules i així es poden veure a color. També va ser pionera en l'ús de tècniques d'expressió de doble màscara i seqüències cap enrere.




info: https://es.slideshare.net/zuly77/pioneros-del-cine
https://es.wikipedia.org/wiki/Historia_del_cine

No hay comentarios:

Publicar un comentario